Innowacyjna realizacja bezwykopowa w Gdyni SKM Stocznia – skuteczność i doświadczenie w najtrudniejszych warunkach 

 

Zastosowanie technologii bezwykopowej w trudnych warunkach – klucz do sukcesu 
W Gdyni, na terenie stacji SKM Stocznia, wykonaliśmy właśnie zaawansowaną budowę odcinka sieci kanalizacji deszczowej w celu odwodnienia torowiska. Zadanie, które początkowo wydawało się rutynowe, okazało się pełne wyzwań, z którymi tylko technologia wiercenia grawitacyjnego i doświadczeni operatorzy mogli sobie poradzić. W tym przypadku zastosowanie tradycyjnych metod budowlanych, takich jak wykopy, nie tylko by opóźniło realizację, ale mogło również wymagać zamknięcia torowiska nawet na kilka tygodni, co było absolutnie nieakceptowalne. 

Dzięki Mido, zadanie zostało zrealizowane w rekordowym czasie – zaledwie jeden dzień, bez potrzeby zamykania torowiska i bez zakłócania kursowania pociągów. Tego typu realizacje pokazują, jak ważna jest nie tylko sama technologia, ale i doświadczenie zespołu operatorów – to kluczowy aspekt, który w naszym przypadku pozwolił skutecznie pokonać wszystkie napotkane trudności. 

SKM

Technologia wiercenia grawitacyjnego – bezkonkurencyjna w takich warunkach 

Podczas realizacji prac w Gdyni napotkaliśmy nieoczekiwaną przeszkodę w postaci niezidentyfikowanego muru betonowego, pozostałości po starej budowli, który znajdował się dokładnie w miejscu, gdzie planowaliśmy wykonać przewiert. Takie nieprzewidziane okoliczności mogłyby skutkować znacznymi opóźnieniami i koniecznością zastosowania tradycyjnych metod wykopów, które wiązałyby się z całkowitym wyłączeniem odcinka torowiska na długi czas. Dzięki technologii bezwykopowej, z zastosowaniem wiertnicy grawitacyjnej, udało nam się wykonać niezbędne prace bez jakiejkolwiek ingerencji w nawierzchnię torowiska. 

Co wyróżniło naszą technologię w tym konkretnym przypadku? 

  • Brak ingerencji w nawierzchnię – nie potrzeba rozkopywania torowiska, co pozwoliło utrzymać ciągłość kursowania pociągów. 

  • Szybkość wykonania – przewiert trwał tylko jeden dzień, co w porównaniu z tradycyjnymi metodami budowlanymi (które mogłyby zająć kilka tygodni) stanowi ogromną oszczędność czasu a także zmniejszenie nakładów finansowych. 

  • Minimalizacja zakłóceń – brak konieczności zamknięcia torowiska oznacza, że pociągi mogły swobodnie kursować, co jest niezbędne w przypadku takich inwestycji infrastrukturalnych. 

 

Przewiert Grawitacyjny – najnowocześniejsza technologia do realizacji trudnych projektów 

Wiercenia grawitacyjne to metoda, która umożliwia precyzyjne wykonanie prac w trudnych warunkach, takich jak zakopane mury, stare fundamenty czy inne nieoczekiwane przeszkody – czego dowodem jest właśnie ta realizacja. To wyjątkowa technologia, która daje ogromne możliwości, nawet w miejscach, gdzie klasyczne wykopy byłyby nie tylko czasochłonne, ale również wiązałyby się z ryzykiem uszkodzenia istniejącej infrastruktury. 

W przypadku odcinka kanalizacji deszczowej w Gdyni, rura PP315 została ułożona w sposób, który zminimalizował ryzyko uszkodzenia torowiska oraz zagwarantował długotrwałą funkcjonalność systemu odwodnienia. Kluczowym elementem tego procesu było również zastosowanie najnowocześniejszego sprzętu oraz doświadczenia zespołu operatorów, którzy wykazali się wyjątkową precyzją i elastycznością w dostosowywaniu się do warunków terenowych. 

Podsumowanie – Mido jest niewątpliwie liderem technologii bezwykopowych - czym z dumą się chwalimy! 

Realizacja projektu kanalizacji deszczowej na terenie SKM Stocznia w Gdyni jest doskonałym przykładem, jak Wiertnica Grawitacyjna zmienia sposób realizacji projektów infrastrukturalnych. Dzięki innowacyjnej technologii przewiertów, doświadczeniu operatorów i szybkiemu działaniu, Mogliśmy przeprowadzić prace bez ingerencji w torowisko, co zapewniło ciągłość kursowania pociągów i znaczną oszczędność czasu. 

Projekt obejmował ułożenie 17 metrów kanalizacji deszczowej przy użyciu rur PP315, co wymagało zastosowania 28 modułów. Czas realizacji całego zadania to zaledwie jeden dzień – pokazując, jak efektywnie i sprawnie można wykonać skomplikowaną operację bezwykopową w takich warunkach.