Jedna z wielu wykonanych instalacji, dla których została zaprojektowana technologia Wierceń Grawitacyjnych. Położenie rury kanalizacyjnej pomiędzy dwoma istniejącymi studniami kanalizacyjnymi, w obszarze istniejącej jezdni. Długość instalacji 20 metrów, wymagany spadek 0,5%, zastosowano Rury Modułowe PP Ø225x13,8 mm.

Z uwagi na obszar budowy, wpisany do rejestru zabytków przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wykluczone były jakiekolwiek ingerencje w istniejącą, zabytkową drogę, wykonaną z kostki brukowej. Brak zatem możliwości zastosowania jakiejkolwiek innej technologii bezwykopowej. Każda z nich bowiem, wiązałaby się z koniecznością częściowej rozbiórki nawierzchni drogi.

Konstrukcja maszyny pozwala na wprowadzenie jej przez typowy właz DN 600 oraz zainstalowanie w typowej studni DN 1200.

Wiertnica Grawitacyjna została zamontowana w studni startowej i rozpoczął się proces budowy instalacji. Pierwszą czynnością jest wykonanie przewiertu pilotażowego ze studni startowej do studni końcowej.

Po wykonaniu przewiertu do studni końcowej, następuje wciąganie rury zbudowanej z segmentów Rur Modułowych, ze studni końcowej do studni startowej.

Instalacja została wykonana zgodnie z założeniami projektowymi. Czas realizacji, wraz z całością prac przygotowawczo-zakończeniowych wyniósł kilka godzin. Na te kilka godzin trzeba było wyłączyć z ruchu jeden pas ulicy. Zastosowanie jakiejkolwiek innej technologii bezwykopowej, z uwagi na konieczność częściowej rozbiórki placu budowy, by móc zainstalować się z maszynami, oznaczałoby całościowe zamknięcie ulicy na przynajmniej dwa-trzy dni. Po zakończeniu prac należałoby oczywiście odtworzyć i przywrócić do stanu pierwotnego teren budowy. Z uwagi na zabytkowy charakter miejsca, Na takie prace z pewnością nie byłoby zgody.