Przewiert bezwykopowy w Poznaniu – ul. Grunwaldzka, dzielnica Junikowo

Na zlecenie klienta zrealizowaliśmy w Poznaniu wyjątkowo wymagający projekt bezwykopowy – przewiert pod ulicą Grunwaldzką w dzielnicy Junikowo. To jedna z głównych arterii miasta: cztery pasy ruchu (po dwa w każdą stronę) oraz torowisko tramwajowe w środku.

Wyobraźmy sobie klasyczny wykop na tym odcinku – zamknięcie ulicy na wiele tygodni, ogromne korki, objazdy przez inne dzielnice, sparaliżowany ruch pieszy i konieczność wprowadzenia komunikacji zastępczej za tramwaje.

Dlatego wybór technologii bezwykopowej był tu jedynym racjonalnym i nowoczesnym rozwiązaniem – i właśnie w takich sytuacjach nasza firma MIDO pokazuje swoje możliwości.

Precyzyjna technologia na wymagającym odcinku
Wiertnica Grawitacyjna – specjalistyczne urządzenie, które umożliwia niezwykle dokładne prowadzenie przewiertu nawet w tak złożonym środowisku. Inne metody, takie jak HDD, nie byłyby odpowiednie  i mogłyby stanowić zagrożenie dla torowiska tramwajowego.

 Długość przewiertu: ponad 32 metrów
 Średnica osłony: 450 mm (polipropylen PP) pod docelową rurę wewnętrzna: 315 mm (zgrzewany polietylen PE - zgrzewy doczołowe), którą klient sam zamontuje.

Dlaczego rura osłonowa?
Nasza praca polegała na precyzyjnym wykonaniu przewiertu i instalacji rury osłonowej z PP fi 450. Nasza rura będzie pełniła specjalną konstrukcję ochronną, która zabezpieczy przebiegający pod drogą nowy odcinek wodociągu przed obciążeniami gruntu i drganiami od ruchu ulicznego i tramwajowego.

Dzięki temu klient będzie mógł bezpiecznie i niezależnie wprowadzić wewnątrz rurociąg zgrzewany z PE o średnicy 315 mm – czyli właściwy przewód wodociągowy, który docelowo zasili okoliczne budynki i nową infrastrukturę miejską w wodę.

Pełna logistyka i profesjonalne wykonanie:
57 modułów – dla płynnego i precyzyjnego postępu prac
Budowa tymczasowej studni startowej – wykonanej przez nas na czas przeprowadzanych prac.
Maksymalny czas realizacji – 2 dni, łącznie z przygotowaniem i odtworzeniem terenu

Po naszym odejściu wszystko wygląda tak, jakby nas tam nie było – to idea nowoczesnego budownictwa bezwykopowego.

Korzyści dla mieszkańców i miasta:
Brak zakłóceń w ruchu tramwajów linia funkcjonuje normalnie
Kierowcy korzystają z pełnej przepustowości ulicy
Ruch pieszy zachowany bez zmian
Brak hałasu i ciężkiego sprzętu rozkopowego
Minimalna emisja spalin i CO2 mniej transportu, mniej maszyn
Oszczędność czasu i kosztów związanych z organizacją objazdów

Technologia bezwykopowa MIDO – dla nowoczesnych miast
Ten projekt pokazuje, jak dzięki odpowiednio dobranej technologii możemy tworzyć infrastrukturę wodociągową bez dewastacji istniejącej zabudowy, bez paraliżu komunikacyjnego i z pełnym poszanowaniem dla mieszkańców.