W ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, i wchodzącego weń projektu przebudowy infrastruktury tramwajowej przy ul. Budzysza w Gdańsku, wybudowaliśmy łącznie trzydzieści przyłączy kanalizacji deszczowej o łącznej długości 256 metrów. Wymagany spadek, w zależności od odcinka, wynosił od 0,5% do 6%.
Rozpoczęcie budowy instalacji zostało poprzedzone rozłożeniem i ustawieniem maszyn budowlanych. W przypadku tej budowy wiertnica została zainstalowana w stalowej studni startowej, stanowiącej adapter do wykonywania instalacji z wykopu lub dowolnego miejsca nie będącego studnią kanalizacyjną. Konstrukcja typowej Wiertnicy Grawitacyjnej jest przewidziana i zaprojektowana do montażu w typowej studni kanalizacyjnej DN 1000, DN 1200 lub DN 1500. Nie stanowi jednak problemu konieczność wykonania instalacji pomiędzy dowolnymi komorami startowymi.
Budowa instalacji grawitacyjnych przy pomocy naszej technologii, składa się z dwóch kluczowych etapów. Pierwszym jest wykonanie przewiertu pilotażowego ze studni lub komory startowej, do miejsca docelowego.
Dokładając kolejne żerdzie, kontynuowaliśmy przewiert pilotażowy.
Po uzyskaniu miejsca końcowego budowanej instalacji przewiertem pilotażowym, w tym wypadku ściany nasypu, przystąpiono do etapu drugiego, jakim jest budowa i wciąganie rury. W tym celu zdemontowano głowicę wiercącą i w jej miejsce zainstalowano głowicę rozwiercającą. Średnica głowicy rozwiercającej jest uzależniona od średnicy instalowanych rur. W tym wypadku była to instalacja z rur PP Ø225x13,8 mm. Następnie głowicę uzbrojono w pierwszy segment Rur Modułowych. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest budowanie instalacji z segmentów rur, trwale i szczelnie łączonych ze sobą. Ich zastosowanie uniezależnia nas od wielkości miejsca na placu budowy. Stosowane przez nas segmenty o długości 700 mm, pozwala na budowę instalacji praktycznie w każdych warunkach przestrzennych panujących na budowie.
Rozpoczęto budowanie instalacji poprzez doczepianie kolejnych segementów Rur Modułowych, wraz z jednoczesnym wciąganiem jej do komory startowej z umieszczoną weń wiertnicą.
Drugi etap został zakończony wraz z przewierceniem się głowicą rozwiercającą z dołączoną rurą, do komory startowej.